סיורים בעיר דוד מציעים את אחד האתרים המיוחדים והחשובים בירושלים, אתר מקיף ואיכותי הכולל סיפורים מרתקים, מוצגים וסיורים מגוונים מרשימים במיוחד. אתר עיר דוד הוא למעשה האתר בו הקים דוד המלך את ירושלים לאחר שעזב את חברון, זו היא אם כך ירושלים ההיסטורית והראשונה שסיפורה המרתק מתחיל מעל 3,000 שנה מהיום. האתר ממוקם על שלוחה מדרום להר הבית, סמוך לשער האשפות של העיר העתיקה. מעבר לאתר ארכיאולוגי בעל חשיבות אדירה עם היהודי ולמורשת ירושלים, סיורים בעיר דוד כוללים אטרקציות נוספות, האתר מתאים באופיו ובסיורים בו לכל סגנון טיול וממש לכולם – מילדים ועד בני גיל הזהב, תיירים יהודים ותיירים זרים כאחד.


עיר דוד עצמה ובעיקר הסביבה הקרובה אליה מהווים יחד מקום נפלא לטיולי סגווי חווייתיים וחדשניים, הנסיעה המיוחדת על כלי התחבורה האישיים המהפכניים האלו, הנופים מסביב, הסיפורים המרתקים והאווירה המיוחדת שנוצרת בסיורים בעיר דוד מספקים חוויה מיוחדת במינה, טעימה בלתי נשכחת של ירושלים וההיסטוריה העשירה שלה.


דרכי הגעה לעיר דוד


אמנם ניתן להגיע אל עיר דוד ברכב ולחנות ליד הכותל המערבי (הסמוך יחסית לאתר), אך מציאת החניה בפועל באזור זה קשה ומסורבלת מאוד. לכן הכי יעיל ומומלץ להגיע עם הרכב ולחנות בחניוני קרתא או ממילא שנמצאים במרחק קרוב יחסית (קרוב לשער יפו) – אפשר ברגל או במונית למקום. למגיעים בתחבורה ציבורית, קווי האוטובוס 1, 2 או 38 הנוסעים לכותל יביאו אתכם לאתר, קווים 20 או 60 מהתחנה המרכזית מגיעים לאזור שער יפו.


ההיסטוריה של המקום


ההיסטוריה של עיר דוד היא ההיסטוריה הבסיסית והראשונית של ירושלים. במקור האתר עצמו היה עיר כנענית מרשימה עם ביצורים מסביבה, היא נבנתה במיקום המיוחד הזה – על השלוחה ולא בראש ההר למשל – בגלל מעיין הגיחון הנמצא במקום ואשר סיפק מים לתושבים – סיורים בעיר דוד מגיעים אליו כמובן. לפני כ-3,000 שנה דוד ביקש לאחד את עם ישראל בבירה אחת, הוא יצא מחברון וכבש את העיר שבהמשך הפכה לירושלים מידי היבוסים ששלטו בה אז. בנו של דודו המלך, שלמה, בנה את בית המקדש הראשון על פסגת הר המוריה הסמוך.


הממצאים הארכיאולוגיים באתר רבים ומרתקים ונמשכים עד היום בחפירות רבות – שהן אטרקציה בפני עצמן וכוללים אפשרויות מיוחדות של סיורים בעיר דוד.


אטרקציות בסביבת עיר דוד


מעבר לאתרים החשובים והמרתקים במסגרת סיורים בעיר דוד עצמה – מעיין הגיחון, נקבת חזקיהו/השילוח, פיר וורן, החפירות, מצגות מדיה מושקעות ועוד – יש אטרקציות מומלצות בסביבה, אטרקציות המתאימות מאוד לסיורי סגווי מופלאים. למשל טיילת ארמון הנציב הקסומה והמגוונת בנופיה, דרך עולי הרגל, סיור ביער השלום, סיורים בהר הזיתים וכמובן סיורים בעיר העתיקה של ירושלים.