מתחילת שנות – 2000, טיולים וסיורים בסגווי הפכו לאחת מן האטרקציות העירוניות והתיירותיות האהובות והפופולאריות ביותר בעולם – ואיך לא. בטח כאשר הסגווי לא רק מאפשר נסיעה קלה, מהירה ואוטומטית בקשת רחבה ומגוונת ביותר של ערים, מקומות ומסלולים יפים ומיוחדים, ובטח כאשר הסגווי נחשב לאטרקציה ייחודית וחדשנית בפני עצמו. למען המחשה, הסגווי, ובעברית רכינוע, ובאנגלית Segway, הינו כלי תחבורה בעל שני גלגלים בלבד ורכב בעל מנוע חשמלי אשר מאפשר נסיעה אוטומטית. מקור השם רכינוע הינו באופי התנועה שלו, וזאת באופן שהוא נע בהתאם לכיוון הרכינה של הגוף (קדימה מניעה את הרכינוע קדימה, ואחורה מניעה אותו אחורה). מבחינת כל מה שנוגע לתפעול ובטיחות, סגווי נע ומתפקד הודות לתשתית מחשבים ומנועים אשר נמצאים בבסיס שלו (היכן שהרוכב עומד ובין הגלגלים). מבחינת מהירות, הסגווי יכולה לנוע במהירות של עד 20 קמ"ש. מבחינת תנאי רכיבה ורלוונטיות של קהלים, הסגווי מיועד רק לבני גיל 16 ומעלה ואסור לנסיעה בכביש ואך ורק במדרכות.


כל מה שצריך לדעת על סגווי בישראל ועוד

למרות שתופעת הסגווי כלל לא 'תפסה' במדינות רבות ברחבי העולם (מבחינת מספרים, עד היום נמכרו פחות מ – 25,000 מכשירי סגווי), הסגווי נחשב לאחת מן האטרקציות הגדולות והמבוקשות ביותר לכל אורכה ורוחבה של מדינת ישראל. בהתאם, קטגוריית הסגווי בישראל כוללת בתוכה רשימה ארוכה של חברות וספקים אשר מתמחים בתחום הסגווי, מדן ועד אילת. יחד עם זאת, העיר ירושלים נחשבת לעיר הסגווי הבלעדית והאהובה ביותר, ובעיקר במהלך חג הפסח, הלא הוא חג האביב וחג אשר מאופיין לא רק באווירה כיפית, חגיגית ונעימה, אלא בעיקר במזג אוויר נוח ונעים ביותר לטיול סגווי ברחבי העיר ירושלים, הלא היא עיר הבירה של ישראל ואחת מן הערים היפות בעולם. להוסיף לכך את העובדה, שירושלים מכילה איזורים ממש אידיאליים ואפילו ייעודיים לסיורי וטיולי הסגווי, רק הופכת אותה ליעד שפשוט חובה להגיע אליו.


המלצה על סיור סגווי בעיר העתיקה הינה המלצה שהיא בגדר חובה

מדי יום, יותר ויותר אנשים מגלים את נפלאות הסגווי. יחד עם זאת, על מנת להפוך את הפעם הראשונה לחוויה ראשונית וייחודית ביותר, מומלץ לצאת לסיור סגווי באיזור העיר העתיקה של ירושלים. בטח כאשר איזור זה של ירושלים לא רק מכיל אינספור מדרכות ישרות אשר כה חיוניות לסגווי, אבל בעיקר מפני שאיזור זה מציע קשת רחבה ומגוונת ביותר של מסלולים אשר הופכים את הרכיבה על הסגווי לחוויה יוצאת דופן. בין מסלולים אלו ניתן למצוא את הבאים: בריכת הסולטן, משכנאות שאננים, שכונת אבו טור, החומה המערבית של העיר העתיקה ועוד. יתרה מכך, כל האיזורים האמורים לא רק נחשבים לאידיאליים ביותר מבחינת רכיבה על הסגווי, אלא מפאת האווירה, הניחוח, המראות והאדריכלות העתיקים, עוצרי הנשימה והייחודיים ביותר אשר מאפיינים אותם.