טיילת ארמון הנציב היא אחת מהפנינים המקסימות ביותר של ירושלים, טיילת ארוכה ומעוצבת הכוללת תצפיות נוף על כל רבדיה השונים של עיר הבירה וכן על הנופים המרהיבים של סביבתה. הטיילת המקסימה, המורכבת למעשה משלוש טיילות נפרדות, מציעה מסלול מרתק ומרהיב ממערב למזרח, נופי טבע מקסימים לצד נוף עירוני שרק עיר מיוחדת כמו ירושלים יכולה להציע ומבנה אשר מהווה מקום אופטימאלי לסיורים החדשניים שסגווי ירושלים מציעה ללקוחותיה.


סיורי סגווי במתחם טיילת ארמון הנציב יכולים להיות השיא של יום כיף לעובדים, סיור רומנטי מודרך או פשוט דרך נפלאה לחוות את פניה הרבים של ירושלים. זהו סיור מקיף, עמוס הסברים מרתקים וברוח המתאימה למהות הסיור, תצפיות אל העיר העתיקה וחומותיה, על הר הצופים המרשים, הר הזיתים, עמק קידרון, הר ציון, הרי ירושלים ומדבר יהודה המרהיב במרחק. נשוטט לנו בהנאה על גבי סגווי איכותי וידידותי, על מדרכות ושבילים ייעודיים, בין עצים וצמחים ובאווירה מיוחדת במינה.


אודות טיילת ארמון הנציב


טיילת ארמון הנציב מורכבת כאמור משלוש טיילות – האס, שרובר וגולדמן – כולן על שם נדבנים יהודים. השם "ארמון הנציב" ניתן למתחם המקסים הזה על שם בית הנציב הבריטי שניתן לראות במהלך המסלול ואשר צופה אל עבר העיר העתיקה של ירושלים. הטיילת הארוכה נמשכת לאורך 8 ק"מ מגוונים מאוד מבחינת הנופים והמבנה הייחודי של כל אחת משלוש הטיילות המרכיבות אותה. היא מתחילה משכונת אבו תור ומשם מתקדמת לעבר הר העצה הרעה שם נמצא ארמון הנציב הבריטי ומגיעה עד לאזור ליער השלום.


טיילת ארמון הנציב אינה רצף אחיד וישר של שלוש הטיילות אלא צירוף של שלושתן למסלול ייחודי, העיצוב השונה של כל טיילת והנופים שכל אחת מהן מציעה הן חלק מהותי מסוד הקסם של האטרקציה הירושלמית הזו. פירוט שלוש הטיילות הוא:

  • טיילת שרובר: בשכונת תלפיות מזרח, גבריאל שרובר מימן וקידם את הקמתה החל מ-1987 ועד חניכתה ב-1989. הטיילת מציעה עיצוב  אדריכלי המדמה שני עולמות – כפרי ומדברי לעומת עירוני וחדשני יותר.
  • טיילת האס: נמצאת על הר העצה הרעה, נבנתה ב-1987 במימון משפחת האס / האז שבנה דניאל נפל במלחמת לבנון הראשונה, הטיילת  משקיפה על העיר העתיקה, הר הבית והר הזיתים והינה מישורית ברובה.
  • טיילת גולדמן: המזרחית ביותר במתחם טיילת ארמון הנציב, נבנתה בשנת 2001 במימון ריצ'רד גולדמן, כוללת תצוגה ארכיאולוגית מהאזור  ועיצובה בצורת אמת מים ובסגנון ארט דקו בריטי-מנדטורי.


כאמור, מעבר לנופים השונים על ירושלים וסביבתה, הטיילות מציעות עיצוב ייחודי ושונה כל אחת, כך שהסיור בהן מגוון ומציע רשמים מרשימים לאורכו.


הגעה אל הטיילת


ניתן להגיע אל טיילת ארמון הנציב באמצעות תחבורה ציבורית, מוניות ישמחו לקחת אתכם ישירות על הכניסה לטיילת וכמו כן ניתן להגיע בקווי האוטובוס 12, 8, 48א' – כאשר מרחק התחנה הינו 50 מטרים מהכניסה לאתר. הכניסה נמצאת ברחוב דניאל ינובסקי וניתן גם להגיע ברכב ולחנות באחד החניונים בסביבה הקרובה. לטיילת שרובר ניתן להגיע גם דרך רחוב נעמי שבשכונת אבו תור.


אפשרות נפלאה לסיור סגווי חווייתי 


טיילת ארמון הנציב מהווה אתר נפלא ואידיאלי לסיורי סגווי קסומים וחווייתיים, זהו כלי תחבורה אישי, דו גלגלי ומונע בדרך ייחודית של הטיית הגוף – חוויה מדהימה בפני עצמה. הטיילת מציעה נופים מרהיבים על ירושלים והסביבה, שילוב מושלם בין ישן לחדש ולבין הטבע המיוחד של האזור. סיור סגווי מודרך על גבי טיילת ארמון הנציב כולל הסברים מהנים ומרתקם על ירושלים והאתרים השונים שנוכל לראות בדרכנו המהנה, כאשר כמובן שההסברים מועברים בצורה מהנה ומתאימה למהות הקבוצה. סיורי סגווי באזור ארמון הנציג מציעים אפשרות מיוחדת ומקסימה לחוות את ירושלים, התוספת המושלמת לנופים ולאווירה!