בכל שנה, בחודש אייר, חוגגים את יום ירושלים, לציון איחודה והחזרת כלל חלקיה לשליטת מדינת ישראל. לצד המשמעות הלאומית שלו, יום זה מהווה הזדמנות נהדרת לטייל ברחבי ירושלים. ניתן לקיים טיולים אלו במגוון דרכים ואמצעי  תחבורה, החל מטיול רגלי איכותי, דרך טיולי אופניים ומכוניות ועד לטיולים בסגווי.

מכלל האפשרויות העומדות בפני הטיילים, דווקא כלי הסגווי הנם האפשרות הטובה ביותר, שכן הם מציעים שלל יתרונות. כלי ייחודי זה הנו פיתוח של ראשית שנות האלפיים, אולם תוך זמן קצר הוא נעשה פופולארי בכל רחבי העולם והגיע גם לארץ.

הסגווי, המכונה בעברית גם רכינוע, הנו כלי תחבורה בעל שני גלגלים, הנע בהתאם לתנועת האדם שעליו. אם הנוסע נשען קדימה או אחורה, הסגווי נע בהתאם. בצורה זו, השליטה בכלי תחבורה זה הנה פשוטה ואינה דורשת מיומנות רבה.


מגוון טיולי סגווי, להנאתכם

יום ירושלים יכול להיות הזדמנות נהדרת להכיר את העיר ואת נופיה על גבי הסגווי. ניתן לעשות זאת בקבוצות קטנות או גדולות, של שלושה או יותר משתתפים. עם השנים, נוצר מגוון נרחב של טיולים כאלו, חלקם מתמקדים באזורים מסוימים בירושלים בעוד אחרים הנם רחבים יותר.


טיול באזור הכנסת

אין דבר סמלי יותר מאשר טיול באזור הכנסת, בית המחוקקים של ישראל, ביום ירושלים. מאחר והכנסת ממוקמת באזור גבעת רם, אחד האזורים היפים של ירושלים, הטיול עצמו הנו חוויה מפעימה ומרתקת. טיול מעין זה, מתחיל מאזור הכנסת ועובר במקומות שונים הסמוכים לו, כגון גן סאקר, עמק המצלבה, גן הורדים, מוזיאון ישראל ועוד.


משכנות שאננים 

על מנת ללמוד יותר אודות הערך של יום ירושלים, ניתן ליהנות מטיול סגווי באזור משכנות שאננים, ובשכונות הוותיקות, שהיוו את הספתח להתרחבות העיר מעבר לחומות העיר העתיקה. סיור זה כולל בין היתר טיול בשכונות משכנות שאננים וימין משה, עובר באזור תחנת הרוח ומסייר בין מגדל דוד ושער יפו.


סיור חוצה ירושלים

בכדי לטעום מכל מה שירושלים יכולה להציע, ניתן לעשות טיול חוצה ירושלים. טיול זה עובר במקומות החשובים והמפורסמים של ירושלים, כגון ארמון הנציב ושכונת ימין משה וסובב את החומות. טיול כזה נמשך בדרך כלל כשלוש שעות, ובמהלכו ניתן לשטוף את העיניים בנופים הירושלמיים הקסומים וליהנות מאוויר צלול כיין, כמו שצריך.


סיורים ליליים

את טיולי הסגווי השונים ניתן לבצע בשתי דרכים, במהלך היום או במהלך הלילה. לכל אחד מהסוגים האלו יש את היתרונות והחסרונות שלו, אולם אין ספק כי סיורי סגוויי ליליים מעניקים חווית טיול אחרת. טיולים אלו מאפשרים לראות את ירושלים בתאורה הלילית, בהתאם למקום ולאזור. סיורים ליליים באזור הכנסת, לדוגמא, יעניקו למטיילים את ההזדמנות לראות את קריית הממשלה בתאורה של כחול ולבן, דבר המעניק מימד מיוחד ומרגש למקום, בייחוד כאשר מדובר על טיול ביום ירושלים.